Сосненко Є.П., Лупало О.В. РОЛЬ ПЛАВАННЯ ДЛЯ ПРОФІЛАКТИКИ НЕГАРАЗДІВ У СТАНІ ЗДОРОВʼЯ

Донизу

Сосненко Є.П., Лупало О.В. РОЛЬ ПЛАВАННЯ ДЛЯ ПРОФІЛАКТИКИ НЕГАРАЗДІВ У СТАНІ ЗДОРОВʼЯ

Створювати по Admin на тему Пн Лют 19, 2018 1:13 pm

Сосненко Євгеній Павлович
старший викладач кафедри фізичного виховання та здоров’я, фізичної реабілітації, спортивної медицини, Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія»
Лупало Олена Володимирівна
старший викладач кафедри фізичного виховання та здоров’я, фізичної реабілітації, спортивної медицини, Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія»

РОЛЬ ПЛАВАННЯ ДЛЯ ПРОФІЛАКТИКИ НЕГАРАЗДІВ У СТАНІ ЗДОРОВʼЯ

Найважливішим матеріальним, інтелектуальним і духовним засобом виховання гармонійно розвиненої, соціально активної, креативної особистості є фізична культура і спорт. У сучасному суспільстві затребувана здорова, творча, соціально адаптована людина. Необхідно формувати «здорові» суспільні стереотипи, наприклад, моду на здоров’я. Сучасна фізична культура виконує важливі соціальні функції по оптимізації фізичного стану населення, організації здорового способу життя, підготовці до життєвої практики. Одна з головних причин того, що фізична культура не завжди є основною потребою людини – це зсув акценту при її формуванні на рухові компоненти в збиток інтелектуальним і соціально-психологічним.
Отже, необхідно інакше поглянути на проблему формування фізичної культури людини, на її теоретичні основи. Творчим і фізичним розвитком студентської молоді є два взаємопов’язані аспекти їх зростання. Так само, творчий розвиток і зміцнення психологічного здоров’я особистості, взаємопов’язані між собою і розвиваються у взаємодії один з одним. Принципове значення у цьому плані мають дослідження проблем фізкультурно-оздоровчої роботи з молоддю в умовах освітніх установ. Катастрофічне погіршення стану здоров'я сучасної людини вже відомо кожному. Медикаментозні засоби попри свою необхідність неспроможні урятувати людину від екологічних негараздів та інших факторів ризику, тому на сам перед виходить проблема, профілактичних засобів та включення в максимальному обсязі природних факторів у таку роботу. Саме таким фактором на нашу думку є плавання, як засіб профілактики перш за все простудним захворюванням та покращенням імунітету організму до інших негараздів.
У ряді досліджень показана особлива роль рухів у плаванні та ігор у воді для активізації творчих можливостей, розвитку пізнавальних стратегій для адекватної оцінки ситуації спілкування і взаємодії, вибору конструктивної моделі поведінки. Розвиток рухових здібностей на заняттях оздоровчим плаванням оптимізує розвиток фізичної і розумової працездатності і реалізацію творчих потенціалів особистості.
«Він не вміє ні читати, ні плавати» – так в Стародавній Греції говорили про людину негідну називатися громадянином. У той час вміння читати і плавати розглядалося як символ різнобічного розвитку людини.
Велика кількість нещасних випадків на воді відбувається через те, що люди не вміють плавати. За даними ЮНЕСКО, щороку з кожного мільйона людей, що населяють нашу планету, тоне близько 120 чоловік. І такий показник, як кількість потонулих на 100 тисяч населення в нашій країні помітно вище, ніж у Франції, Німеччині, Італії, Скандинавських країнах, США, Японії, Великобританії. Сумна статистика.
Більше половини гинуть на воді – люди, які не вміють плавати і порушують правила поведінки на воді. Кожен який не вміє плавати, опинившись на березі водойми або в воді, наражає на небезпеку своє життя. Тому пріоритетним прикладної функції плавання є збереження життя людей.
В Україні щорічно гине на воді близько 2000 чоловік. Наприклад: 2014 році в Украіні потонуло 1865 громадян така цифра співвідносна с бойовими діями в АТО де застосовується сучасне озброєння.
За даними наших досліджень по проведеному опитуванню (анкетування): із 600 студентів 1 курсу Української медичної стоматологічної академії 150 студентів не вміють плавати взагалі, 72 студента на 1 медичному, 78 на 1 стоматологічному курсі – це кожний 4 студент, в якого відсутні життєво-важливі прикладні навички вміння плавати.
Тому ми вважаємо, що це проблема державного значення і на наш погляд її повинні вирішувати навчальні заклади: середні школи, вищі навчальні заклади, спортивні школи та інші . Вважаємо, що треба повернутися до старої навчальної програми ВНЗ – де плавання було програмною вимогою з дисципліни «фізичне виховання». Студенти повинні були скласти згідно навчальної програми норматив з плавання (100м – «5», 75м – « 4», 50м – «3»).
У цій ситуації, на нашу думку, пріоритетного значення набуває оволодіння вміннями і навичками прикладного плавання, саме в умовах басейну. Ці умови характеризуються прозорістю води, інформацією про глибину, відносно невеликими розмірами площі поверхні води, а також присутністю фахівця з плавання. Все це сприяє ефективному оволодінню наступними вміннями і навичками прикладного плавання: занурення і пересування під водою, пірнання на глибину, пошук предмета на дні без спеціального спорядження, пересування по воді прикладними стилями плавання, транспортування потопаючих і надання їм долікарської допомоги.
Список використаних джерел
1. Вікторов В. Основні критерії та показники якості освіти. Вища освіта України. 2002. № 1. С. 54–59. 4.
2. Григорьев В. К. Физическое воспитание студентов: / В.К.Григорьев, Н.А.Третьяков //Теория и методика физического воспитания: учеб. /под ред. Т.Ю.Круцевич. – К. : Олимпийская литература, 2003. – Т. 2. – 321 с.
3. Сосненко Є.П., Лупало О.В. Вивчення умов психологічного розвитку студентської молоді на заняттях у групі оздоровчого плавання / Є.П. Сосненко, О.В. Лупало // Науковий часопис: НПУ ім. Драгоманова. – Вип.02(69) 16. – Серія 15 «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт)». – С.72-76.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 205
Дата реєстрації : 20.02.2017

Переглянути профіль користувача http://rbl3d.ukrainianforum.net

На початок Донизу

На початок


 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі